Divendres 4

Orientacions i estratègies en el tractament de la igualtat d'oportunitats 

Recursos

Unitats didàctiques

Àrea de Llengua
Àrea de ciències experimentals
Àrea de Ciències Socialas
Visual i plàstica
Educació afectivosexual
Orientació acadèmica/laboral

Pàgines web

Llibres:
  • Catàleg del Centre d'Estudis i Documentació de les Dones de la Universitat de Lleida. 
  • Coeducació
  • ABRIL, P.; ROMERO A. editors; (2008); Recursos para la implementación del género en la Educación Infantil; Gender Loops (Girona/Berlín). Aquest llibret està editat en paper i en PDF (aquesta última versió és gratuïta al web www.genderloops.eu) i cal considerar-lo imprescindible per als docents.
  • ABRIL, P.; ROMERO A. editors; (2008); Introduciendo el género en los Planes de estudio de Educación Infantil; Gender Loops (Girona/Berlín). Aquest llibret està editat en paper i en PDF (aquesta última versió és gratuïta al web www.genderloops.eu).
  • ABRIL, P.; BLASI, R I ROMERO, A.; (2008); Cuidar: una manera de vivir. Experiencia coeducativa de centro. Aula de Innovación Educativa, nº 176, Diciembre 2008.
  • BOTIA, F. Et alter; (2007); Sexualidad, identidad y afectividad. Cómo tratarlas en la escuela; Graó; Barcelona
  • MORENO, M.; (1993); Cómo se enseña a ser niña. El sexismo en la escuela. Icària; Barcelona.
  • SANTOS GUERRA, M.A. (Coord); (2000); El harén pedagógico. Perspectiva de género en la organización escolar; Graó; Barcelona.
  • SUBIRATS, M.; TOMÉ, A.; (2007); Reconstruir los espacios desde la coeducación; Octaedro; Barcelona.
  • ASKEW, S. i ROSS, C. (1991). Los chicos no lloran. Sexismo en educación. Barcelona. Paidós.
  • BROWNE, N i FRANCE, P. (1988); Hacia una educación infantil no sexista. Madrid. MEC i Editorial Morata.
  • CODINA, P., CORTADA, P i ROSET M.; (1994), Educació no sexista. Experiències coeducatives. Barcelona. Graó.
  • ESCARDIBUL, C i OTERO M (1995); Programa d'igualtat d'oportunitats. Noies i nois a l'escola. Cicle inicial, mitjà i superior. Barcelona; Institut Català de la Dona.
  • GABARRÓ, D. (2007); Reconstruir la identitat masculina: una necessitat política; Premià de Mar; BCN; Editorial Clavell.
  • QUADERNS PER A LA COEDUCACIÓ de la Universitat Autònoma, ICE: Una col·lecció excel·lent amb una gran diverstitat de títols: EF i coeducació, sensibilització de professorat, ciència, patis, tècniques de grup.... Resulta imprescindible quan es busca un tema concret, clar i ben explicat. En un primer moment, per sensibilitzar i oferir eines de detecció de sexisme, es recomana:
  • SUBIRATS, M i TOMÉ, A.; (1992). Pautes d'observació per a l'anàlisi del sexisme en l'àmbit educatiu. Barcelona. Quaderns per a la coeducació UAB-ICE.
  • LOMAS, C. (comp.); (2004). Los chicos también lloran. Identidades masculinas, igualdad entre los sexos y coeducación. Barcelona. Paidós. Un llibre imprescindible per a docents.
  • MINISTERIO DE EDUCACIÓN Y CIENCIA (1989). Guia didáctica para una orientación no sexista. Coeducación. Madrid. MEC
  • MORALES, G, JARAMILLO, C., SAAVEDRA M.J.; (2005) Tomar en serio a las niñas. Madrid. Instituto de la Mujer. (article Maria José Saavedra)
  • SANCHÍS, R (2005); Tot per amor. Una experiència educativa contra la violència a la dona. Barcelona. Rosa Sensat. (Per secundària, amb propostes pràctiques contra la violència de gènere i l’educació afectivoemocional).
  • SEMINARIO GALEGO DE EDUCACIÓN PARA A PAZ;(2006); Educación emocional y violencia contra la mujer. Estrategias para el aula; Madrid; Editorial Catarata
  • SUBIRATS, M i BRULLET, C.;(1988); Rosa y azul. La transmisión de los géneros en la escuela mixta. Madrid, MEC.
  • TOMÉ, A i RAMBLA X. (2001); Contra el sexismo. Coeducación y democracia en la escuela. Barcelona; UAB-ICE i Editorial Síntesis.
  • TURÍN, A. (1994); Por una igualdad de sexos a través de la literatura infantil. Salamanca. Fundación Germán Ruipérez.
  • VARELA, N.;(2005). Feminismo para principiantes; Barcelona. Ediciones B. Excel·lent introducció al feminisme.
Contes:


          - JO HO FAIG ASSEGUT. I QUÈ
          - EL MEU PARE ÉS MESTRESSA DE CASA. I QUÈ?
          - NO M'AGRADA EL FUTBOL. I QUÈ?
  • Adela Turín. ROSA CARAMEL. Ed. Lumen
  • N.M. Bodecker. CORRE, CORRE, MARY, CORRE. Ed. Lumen
  • Brigitte Labbé i Michel Puech. ELS NENS I LES NENES. Ed. Cruïlla
  • Linda de Haan i Stern Nijland. REI I REI. Ed. Serres
  • Manuela Olten. TOTS UNS HOMES. Ed. Serres
  • Adela Turín. ARTUR I CLEMENTINA. ED. Lumen
  • Michael Grejniec. DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?. Ed. Kalandraka
  • Gianni, Elena. A FAVOR DE LAS NIÑAS. Ed. Avila
  • Newman,L. PAULA TIENE DOS MAMÁS. Ed. Bellaterra
  • Mebes, Marion. NI UN BESITO A LA FUERZA. Maite Canal ed.
  • Bronwyn, Davies. SAPOS Y CULEBRAS Y CUENTOS FEMINISTAS.
  • Feminismos.
  • Bénédicte Guettier. EL PAPÁ QUE TENIA 10 HIJOS. Ed Casterman
  • Juanolo. ENS AGRADEM! . Ed. Scena
  • Tomie de Paola. OLIVER BUTTON ÉS UN NENA. Ed. Susaeta
  • David Mckee. NO QUIERO EL OSITO. Ed. Austral
  • Shirin Yim Bridges. EL DESIG DE LA RUBÍ. Ed. Serres,
  • Xino Cádiz ESTIMA COM VULGUES!
  • MUY MARÍA. Ed. La Galera
  • DÍA DE REYES MAGOS. Ed. Anaya.
  • EL TREN DE MATÍAS. Ed. Kalandraka
  • LA MIERLITA. Ed. Kalandraka
  • CASETA A LA ARDILLA. Ed. Destino
  • FRIDA KALHO PARA NIÑOS Y NIÑAS
  • Martín Waddell y Bárbara Firth NO DUERMES ¿OSITO?. Ed. Kókinos
  • Elzbieta. FLON-FLON Y MUSINI. Ed. Narcea
  • Newman, L. PAULA TIENE DOS MAMÁS; ed Bellaterra.

DVD


Conclusions del curs